doublemakimail@gmail.com


by doublemaki

プロフィールを見る
画像一覧

Since the devastating earthquakes and tsunami happened in Japan, they have needed our help more than ever. What can we do to help? This blog was created to introduce information and tools to help the victims, rescuers and volunteers are who all working hard to survive.
海外在住の私たちにも日本の為に何ができるでしょう?頑張って力を合わせて被災者、レスキュー隊、ボランティアの方々をサポートしましょう!少しでもの援助に繋がる為に使うツールや情報を紹介するために作られたブログです。

Please read our first post HEREfor details about the objectives of this blog.
このサイトの活動内容の詳しい情報などはまずこちらをご覧ください。


ピックアップブロガーでご紹介していただきました!こちらからご覧ください

WE'RE STILL HERE!



We're still here! I know it has been a while since a new post but we just wanted to remind you all that we are not done with our project and that we're still actively doing what we can for relief efforts in Japan.

With our personal lives and full time jobs and whatnot, it has been a bit hard to update the blog recently but we've been doing what we can do attend fundraisers and events. Recently we went to the Origami Crane making event that FIT held. They supplied free origami paper to fold into cranes that were sent to the OshKosh B'Gosh CRANES FOR KIDS program. They are donating an article of clothing for every origami crane they receive, up to 50,000 articles of clothing! How amazing is that! The program is going on until April 25th and you can view details about it HERE.
We also went to a bakesale fundraiser held in Williamsburg and are looking forward to more and more events in the future! Let us know if you've got anything going on in the NYC area!

ALSO we're still constantly updating our previous post as new photos come in of people using our logos and flags so again, if you have any pics, please feel free to send them to us!



ダブルマキはまだ活動してます!私生活や仕事の事もあって最近はブログ更新率がかなり減ってましたが、まだまだ活動してますよ!できる限りの範囲ではファンドレイザーやイベントなどに参加してます。

先日はFITで行われたおりがみ会?に言ってきました!OshKosh B'Goshという子供服会社がなんとひとつに折り鶴に付き洋服を一つ寄付するとの事!5万枚までの洋服が寄付されるそうです!すごいですよね!25日まで受け付けているらしいので是非送ってみてください!詳しい情報はこちらをご覧ください。受け取った折り鶴は日本のOshKosh B'Gosh店で飾られるそうです。

しかし、余談ですが、ダブルマキのマキ2号は子供の頃からおりがみがアホみたいに下手だったのでかなりのチャレンジでした!!鶴なんて折った事・・あるか?ってなぐらい下手で最初はヨレヨレの鶴ばっかりでしたが後半はなんとかうまく折れるようになったのでよかったです。頑張りました〜!!

その後ウィリアムズバーグのファンドレイザーベークセールに行ったり、これからもできる限りのイベントには参加したいと思ってます!イベント情報あったらどんどん送ってくださいね〜!

前回の記事でもどんどん私たちの旗やロゴを使っていただいてる写真などをアップしてるので、もしもあったら送ってくださいね!
[PR]
by doublemaki | 2011-04-23 01:35

その他のジャンル

ファン

記事ランキング

ブログジャンル

画像一覧